Skip to main content

Betaling, afzegging

Praktisch

Bij klikken op een categorie in de opsomming hieronder ga je rechtsreeks naar de informatie die je wilt lezen.

 

Betaling

Jij betaalt de begeleidingen aan mij en declareert zelf bij je zorgverzekering.
Je betaalt de begeleidingen per keer per pin.
Haptotherapie valt NIET onder het € 385 eigen risico!

Annuleren of verzetten van een afspraak

  • Scrol helemaal naar beneden in de bevestigingsmail van de betreffende afspraak. Daar zie je 2 knoppen die je hiervoor kunt gebruiken.
  • Zie de afzegregeling in de alinea hieronder, de mogelijkheden voor overleg die er zijn en de ruimte die ik je kan geven bij het verzetten van een afspraak kort van te voren.

De afzegregeling

Regels maak je meestal als iets met regelmaat niet goed verloopt.
Dat is bij afzeggen van een afspraak binnen 24 uur vóór deze afspraak inderdaad nog wel eens het geval als ik de gereserveerde tijd aan een cliënt(e) bereken. Ik begrijp dat dat even slikken is. Lees daarom de mogelijkheden tot overleg die er zijn.

  • Buiten de 24 uur voor een afspraak kun je vragen naar de ruimte die er is om op een later moment – dus binnen 24 uur vóór de afspraak –  te beslissen of je wel of niet komt. Biedt mijn agenda die mogelijkheid dan neem ik het risico over.
  • Binnen de 24 uur vóór een afspraak ben je me in principe het totale bedrag voor de voor jou gereserveerde tijd verschuldigd.

Ik ben 100% bereid met je te kijken naar wat er mogelijk is: kan ik de afspraak invullen met een andere cliënt(e) zodat ik de tijd niet aan jou hoef te berekenen, kunnen we de afspraak 1 of 2 dagen verschuiven, kunnen we hem omzetten naar een beeldbelafspraak.

Maar als dat allemaal niet lukt bereken ik de gereserveerde tijd aan jou. Ik snap dat dat zuur is. Maar dat is wel zoals het gaat.

De ruimte die ik je kan geven tot 24 uur voor een afspraak

1. Annuleren of verzetten van je afspraak tot 24 uur van te voren is kosteloos. Mits je ervoor zorgt dat de afspraak op tijd uit de agenda is. Dat doe je zelf via je afspraakbevestigingsmail.

2. Bij twijfel over het wel of niet kunnen nakomen van een afspraak:

  • kun je dit tot 24 uur van te voren per mail, app of voicemail aangeven,
  • Én kun je tegelijkertijd aan me vragen
    • of het mogelijk is de dag van de afspraak te beslissen of je wel of niet komt
    • of dat er andere opties zijn.
  • Omzetten naar een afspraak op afstand via beeldbellen is altijd mogelijk.

Kort telefonisch overleg hierover is op werkdagen altijd mogelijk. Als je me appt (dat zie ik het snelst) neem ik contact op met je.

Vanaf 24 uur voor een afspraak

  • Bij het niet nakomen van een afspraak en bij afzeggen korter dan 24 uur vooraf aan een afspraak, bereken ik 100% van het geldende tarief. Ook bij overmacht!
    • Als ik de door jou afgezegde afspraaktijd alsnog kan invullen of we de afspraak 1 of 2 dagen kunnen verschuiven bereken ik je niets.

Vergoeding haptotherapie

Tot en met 31-12-2025 wordt haptotherapie in mijn praktijk vergoed volgens de normale voorwaarden van je zorgverzekeraar. Meer informatie lees je hier.

Vanaf 01-01-2026 worden haptotherapie sessies in mijn praktijk niet meer vergoed door een zorgverzekeraar.
Zo nodig kan ik dit telefonisch toelichten.

Er zijn enkele bijzondere wijzen van vergoeden van haptotherapie.
Denk aan vergoeding middels een persoonsgebonden budget (PGB), vergoeding door de Gemeentelijke Sociale Dienst en vergoeding door de werkgever (i.v.m. Arbowetgeving). (Deels) niet vergoede facturen zijn als persoonlijke aftrekpost aftrekbaar van de inkomstenbelasting, waarbij een drempelbedrag geldt. Een doorverwijzing van je huisarts geeft deze aftrekpost extra legitimiteit.

Vragen over betaling of vergoeding in jouw specifieke situatie?